Vrátenie tovaru a peňazí
Nákupom tovaru cez elektronický obchod, skrátene e-shop máte zo zákona nárok na vrátenie tovaru, bez udania dôvodu, zväčša do 14 dní od prevzatia tovaru. Čo to znamená a aké výhody či povinnosti z toho vyplývajú si povieme v tomto článku.
Kto má nárok?
Zo zákona má nárok na vrátenie tovaru iba spotrebiteľ, teda osoba, ktorá si tovar zakúpila pre vlastnú spotrebu. To znamená, že ak kúpite tovar v ktoromkoľvek e-shope ako podnikateľ (na IČO), zákon sa na vás nevzťahuje. Je ale na každom prevádzkovateľovi e-shopu ak si nastaví podmienky pre podnikateľov.
Kedy nárok vzniká?
V prípade, že bola kúpna zmluva uzavretá na diaľku, čo je okrem iného aj prípad e-shopovej objednávky. Je to z dôvodu, že pri nákupe na diaľku si spotrebiteľ nemôže vyskúšať a prezrieť produkt tak ako v kamennej predajni.
Vrátenie tovaru do 30 dní
Viac času na vyskúšanie tovaru
Bezproblémové vrátenie, vyplnením formulára
Vrátenie poškodeného tovaru
Malý bonus pre Vás
My sme sa rozhodli predĺžiť Vám (spotrebiteľom) čas na skúšanie a testovanie produktov až na 30 dní od prevzatia tovaru. Pokiaľ ste si zakúpili tovar ako podnikateľ (na IČO) a predsa by ste chceli tovar vrátiť, môžete nás o to požiadať, ale váš prípad bude posudzovaný individuálne, z dôvodu negatívnych skúseností z minulosti. Radi by sme tím obmedzili špekulatívne činnosti.
Vrátenie poškodeného tovaru
Spotrebiteľ ma právo na vrátenie finančných prostriedkov aj v prípade, že vracia tovar poškodený. Avšak podľa zákona č. 102/2014 Z. z. § 10 ods. 4 zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo nad rámec potreby odskúšania tovaru. To znamená, že ak je tovar vrátený v takom stave, že nie je určený na ďalší predaj, máme nárok na úhradu nákladov súvisiacich s opravou.